Tι πρέπει τα στελέχη πωλήσεων να έχουν στο βιογραφικό τους - ΙΠΕ

Αναμφισβήτητα, δεν έχουν όλοι οι εργαζόμενοι τις ικανότητες να γίνουν πωλητές. Αλλά και εκείνοι που τις έχουν και θέλουν να τις εξελίξουν δουλεύοντας για μια εταιρεία, πρέπει να τις παρουσιάσουν κατάλληλα στο βιογραφικό τους σημείωμα, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να γίνουν μέλος μιας ομάδας. Ο Kevin Roeder, διευθυντής του τμήματος προσλήψεων πωλητών στο LaSalle Network, μια εταιρεία στελέχωσης προσωπικού, επισημαίνει τι ψάχνει ο ίδιος όταν παίρνει στα χέρια του το βιογραφικό σημείωμα ενός υποψηφίου πωλητή. 1. Σταθερότητα «Μου αρέσει να βλέπω κάποιον σε μια εταιρεία για δύο ή περισσότερα χρόνια, διαγράφοντας πρόοδο μέσα στον οργανισμό. Το πρώτο έτος του ρόλου των πωλήσεων είναι ο “μήνας του μέλιτος”, κατά τον οποίο ο πωλητής προσπαθεί να προσαρμοστεί και να καταλάβει τι πωλεί. Κατά το δεύτερο έτος, οι πωλητές είναι σε θέση να δείξουν πόσο δυνατοί είναι, ενώ θα πρέπει να παρουσιάζουν βελτίωση χρόνο με το χρόνο». 2. Ισχυρούς αριθμούς πωλήσεων «Τα βιογραφικά σημειώματα των πωλητών θα πρέπει να αναφέρουν πόσα έσοδα είτε έφεραν είτε βοήθησαν την επιχείρηση να εξοικονομήσει. Πρέπει να περιλαμβάνουν το ποσοστό που έχουν καταφέρει να διατηρήσουν σε ετήσια βάση, καθώς και την κατάταξή τους σε σύγκριση με τους υπόλοιπους συναδέλφους. Αν κατατάσσονταν δηλαδή στο 20% της ομάδας πωλήσεων, πόσο μεγάλη ήταν η ομάδα πωλήσεων;». 3. Εσωτερικές διακρίσεις «Πρέπει να τονιστούν τα βραβεία και οι διακρίσεις που κέρδισαν στην εταιρεία, όπως και μέσω ποιων διαδικασιών ή επιτευγμάτων κατάφεραν να αναγνωριστεί η αξία τους». 4. Δραστηριότητες Όσον αφορά τους αποφοίτους πανεπιστημίων οι οποίοι μπορεί να μην έχουν επαγγελματική εμπειρία, καλό θα ήταν να συμπεριλάβουν στο βιογραφικό τους οποιαδήποτε συμμετοχή σε εξω-πανεπιστημιακές δραστηριότητες και πρακτική εξάσκηση. Αν και το γεγονός ότι μπορεί κάποιος να είναι μέλος μιας Ένωσης δεν διασφαλίζει την ικανότητά του να πετυχαίνει σημαντικές πωλήσεις, ωστόσο δείχνει ότι ανέλαβε πρωτοβουλία για να αποκτήσει νέες εμπειρίες και δεξιότητες. Επίσης, οι αθλητικές δραστηριότητες θα πρέπει οπωσδήποτε να επισημαίνονται. Οι αθλητές είναι ιδανικοί για να εξελιχθούν σε σπουδαίους πωλητές, επειδή έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να είναι επιτυχημένοι στο ρόλο τους. Συγκεκριμένα, διαθέτουν πειθαρχία, μπορούν να εκπαιδευτούν πιο εύκολα, να εργαστούν υπό πίεση κ.ά.». 5. Περιγραφή κάθε θέσης-πόστου «Στη λίστα των επιτευγμάτων ανά αντικείμενο εργασίας, οι υποψήφιοι θα πρέπει να χρησιμοποιούν λέξεις-κλειδιά, όπως τα αποτελέσματα, τα ποσοστά και η ανταγωνιστικότητα. Θα πρέπει να εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκαν ξεκινώντας από το μηδέν και αν ανέλαβαν θέσεις ευθύνης. Οι υποψήφιοι θα πρέπει επίσης να περιγράψουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που έχουν πωλήσει αλλά και σε ποιον. 6. Παράλειψη του στόχου «Μη συμπεριλάβετε κάποιο στόχο στην κορυφή του βιογραφικού σημειώματος. Αντ’ αυτού, οι υποψήφιοι θα πρέπει να συνοψίσουν σε μερικές προτάσεις ποιοι είναι ως επαγγελματίες. Ένα παράδειγμα είναι: “Τέσσερα χρόνια εμπειρίας πωλήσεων τεχνολογίας σε στελέχη πωλήσεων επιπέδου C με συνεχή υπέρβαση των ετήσιων ποσοστώσεων”».