Ποιο είναι το επόμενο βήμα για κάποιον που έχει φτάσει στη θέση του υπεύθυνου μιας ομάδας πωλήσεων; Μπορεί να ανέβει ακόμη πιο ψηλά; Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα προσπαθεί να δώσει η Trish Bertuzzi, με άρθρο της στην ιστοσελίδα http://blog.bridgegroupinc.com.
Η Bertuzzi γράφει ότι μερικοί από τους καλύτερους και πιο ικανούς πωλητές έχουν επωμιστεί ηγετικούς ρόλους. Έχουν υπό την επίβλεψή τους ομάδες σε παγκόσμια κλίμακα, λογοδοτούν στον CEO και είναι απαραίτητοι για την αύξηση των εσόδων της εταιρείας. Έχουν άραγε συναντήσει «αόρατα» εμπόδια κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας;
Διαβάστε τι απάντησαν στην παραπάνω ερώτηση τρεις υπεύθυνοι πωλήσεων (πρώην και νυν):
Νο1: «Η πρώτη μου θέση ως αντιπροέδρου ήταν σε μια μικρή εταιρεία τεχνολογίας με 100 υπαλλήλους. Ήξερα ότι έπρεπε να μετακινηθώ σε μια μεγαλύτερη εταιρεία και το έκανα. Βρήκα δουλειά σε μία με 5.000 υπαλλήλους. Μου άρεσε η πρόκληση του να δουλεύω για μιία μεγάλη επιχείρηση. Η συμβουλή μου σε όσους θέλουν να ακολουθήσουν ένα παρόμοιο μονοπάτι; Ποτέ μη φύγετε από μια εταιρεία εάν δεν έχετε εξαντλήσει τα περιθώρια εξέλιξής σας. Όσον αφορά το επόμενο βήμα, είχα δύο σκέψεις: η πρώτη ήταν να δουλέψω μόνος μου ως σύμβουλος ανάπτυξης πωλήσεων ή να ηγηθώ μιας διοικητικής ομάδας που θα ασχολείται με τα έσοδα».
Νο2: «Από υπεύθυνος στην ομάδα ανάπτυξης πωλήσεων μεταπήδησα σε θέση τομεάρχη πωλήσεων μέσα στην επιχείρηση».
Η Bertuzzi επισημαίνει για την περίπτωση Νο2 ότι με τις ικανότητες που διαθέτει αυτό το άτομο «στρώνει» το δρόμο για τη θέση του αντιπροέδρου πωλήσεων, του CRO ή του CEO.
No3: «Συνηθίζω να λέω “αμήν”, γιατί η δουλειά του υπευθύνου μιας ομάδας πωλήσεων είναι να δημιουργεί και να διαμορφώνει ένα όραμα και ένα πλάνο για την καριέρα των μελών της ομάδας. Η ικανότητα να μετατρέπεις τους πωλητές σε άτομα με αξία για την επιχείρηση είναι σκληρή και πολύ σημαντική δουλειά. Γι’ αυτό λέω ξανά και ξανά “αμήν”».
Καταλήγοντας, η Bertuzzi τονίζει πως αρκετά c-suite στελέχη προέρχονται από θέσεις υπευθύνων ανάπτυξης ομάδων πωλήσεων. Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν εκατοντάδες πρώην αντιπρόεδροι πωλήσεων που τώρα είναι CROs ή CEOs. Όπως επίσης και πρώην τομεάρχες πωλήσεων «ανέβηκαν» στην ιεραρχία. Για την Bertuzzi, οι ικανότητες ενός CEO ή CRO που έχει υπάρξει στο τμήμα πωλήσεων είναι εμφανείς. Αυτή η προϋπηρεσία μπορεί να του δώσει μια μοναδική προοπτική.