«Η πρόκληση για την επόμενη ημέρα στον επιχειρηματικό ελληνικό κόσμο είναι να κατανοήσουν οι εταιρείες και οι ηγεσίες τους την αναγκαιότητα της αλλαγής στο μοντέλο ηγεσίας και στρατηγικής.»
Στην εισαγωγική της τοποθέτηση η κυρία Βαλσαμά έδωσε συνοπτικά το πλαίσιο λειτουργίας της πολυεθνικής Henkel καθώς και το όραμα και τις δεσμεύσεις της εταιρείας που πορεύεται με συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο και μότο «Together creating a cleaner world», όπου η λέξη «cleaner» χρησιμοποιείται με την πραγματική αλλά και τη μεταφορική της έννοια. Αναφέρθηκε επίσης και στην εμπειρία της από διαφορετικούς ρόλους και σε διαφορετικές λειτουργικές μονάδες της εταιρείας εντός και εκτός Ελλάδος―ως αυθεντικό «παιδί» της Henkel― και σημείωσε το πώς βοηθάει η ολιστική πλέον γνώση, αλλά και η εσωτερική δικτύωση στη διαχείριση προβλημάτων ή στη διοίκηση.
Τόνισε ότι η επαγγελματική αναρρίχηση για τον καθένα αλλά και η στρατηγική με στόχο την ηγεσία την οποία επιδιώκουν βεβαίως λιγότεροι είναι εξελισσόμενες διαδικασίες. Για να στεφθούν με επιτυχία αυτές οι πορείες πρέπει οι άνθρωποι να συνδυάζουν στη «σωστή αναλογία» (που είναι ίσως διαφορετική για τον καθένα) τόλμη, ανθεκτικότητα, κρίση για να διακρίνουν την κατάλληλη στιγμή για το επόμενο βήμα, προσαρμοστικότητα, ανοιχτό τρόπο σκέψης, ευελιξία. Ο ακόμη πιο δύσκολος στόχος της ηγεσίας απαιτεί και την δεξιότητα να ακούς τους ανθρώπους της ομάδας σου και να αφουγκράζεσαι το περιβάλλον. Επιπροσθέτως, ενσυναίσθηση και συναισθηματική νοημοσύνη είναι για την κυρία Βαλσαμά κύρια χαρακτηριστικά επιτυχημένης ηγεσίας και διαχείρισης ομάδων.
Η ομιλήτρια αναφέρθηκε και στις δυσκολίες διαχείρισης ομάδας όμως λόγω της τηλεργασίας για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Θεωρεί ότι η τηλεργασία θα λειτουργεί συνδυαστικά με την εργασία με φυσική παρουσία πλέον και η νέα πρόκληση θα είναι η αποτελεσματική αξιοποίηση αυτού του υβριδικού μοντέλου διοίκησης που προκύπτει ως απόρροια του υβριδικού μοντέλου εργασίας. Δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι με τις νέες συνθήκες εργασίας, όλοι οι εργαζόμενοι χρειάζονται περισσότερο «προσωπικό» χρόνο και χώρο, ότι έχουν ανάγκη στήριξης, ενδυνάμωσης και φροντίδας του εαυτού τους και αναστοχασμού για ανασυγκρότηση και δημιουργία αποθεμάτων δυνάμεων.
Με την ιδιότητα της Sustainability Ambassador της Henkel η κυρία Βαλσαμά παρουσίασε τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας της και τόνισε ότι μέσω συνεργατικών δράσεων με πελάτες που αναπτύσσουν παρόμοιας φιλοσοφίας στρατηγικές σημειώνονται οφέλη και στις πωλήσεις της εταιρείας. Ως πρόκληση για την επόμενη ημέρα στον επιχειρηματικό ελληνικό κόσμο προσδιόρισε το να κατανοήσουν οι εταιρείες και οι ηγεσίες τους την αναγκαιότητα της αλλαγής στο μοντέλο ηγεσίας και στρατηγικής, καθώς στη νέα πραγματικότητα στρατηγικές του παρελθόντος δύσκολα μπορούν να είναι αποτελεσματικές και να εξασφαλίσουν μια μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξη.
Τη συζήτηση συντόνισε η Ειρήνη Τσεβδού, μέλος ΔΣ του ΙΠΕ και Project Leader της εκδήλωσης, ενώ την ομιλήτρια προλόγισε η Αντιγόνη Μαυρογονάτου, Διευθύντρια του ΙΠΕ.
Λίγα λόγια για την προσκεκλημένη
Η Μαίρη Βαλσαμά ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία στην Bayer Hellas. Από το 1997 έως σήμερα εργάζεται στην Henkel Hellas αναλαμβάνοντας το 2017 τη θέση της General Manager Laundry & Home Care Ελλάδος και Κύπρου έχοντας διατελέσει σε πολλαπλές θέσεις Marketing, Trade Marketing, Sales και Supply Operations, σε Ελλάδα και Ιταλία, σε διαφορετικά FMCG Business Units. Πέραν των καθηκόντων της αποτελεί μέλος του BoD της Henkel Hellas και είναι Diversity Role Model και Sustainability Ambassador για την Henkel στην Ελλάδα. Είναι κάτοχος BSc του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και MSc του Ludwig-Maximilians Universität München σε Business Administration and Management. Μιλάει ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά και ιταλικά.