Πώς να κερδίσετε τις γυναίκες καταναλώτριες το 2017 - ΙΠΕ

Η ιστοσελίδα είναι σε δοκιμαστική λειτουργία και ενημερώνεται διαρκώς.

«Άρωμα γυναίκας» έχει το άρθρο της Διευθύνουσας Συμβούλου της εταιρίας συμβουλευτικής και εκπαίδευσης «Female Factor» και συγγραφέως του βιβλίου «Why She Buys» Bridget Brennan στο περιοδικό Forbes! Πιο συγκεκριμένα, η Brennan αναφέρεται στις γυναίκες καταναλώτριες και πώς μπορούν να τις «κερδίσουν» οι επιχειρηματίες. Η Bridget Brennan πέρασε περισσότερα από δέκα χρόνια μελετώντας τον αντίκτυπο των γυναικών καταναλωτών στην αγορά. Μάλιστα, όπως αναφέρει η ίδια αυτή την περίοδο δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που τη ρωτούν τι πρέπει να υιοθετήσουν στον προγραμματισμό τους για το νέο έτος στοχεύοντας στις γυναίκες καταναλώτριες. Η Brennan με βάση τις τάσεις της εποχής προτείνει δέκα επιτυχημένες στρατηγικές οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν τους επιχειρηματίες να … «πιάσουν το σφυγμό» των γυναικών στην αγορά: 1. Μην πουλάτε απλά το προϊόν σας. Πουλήστε την εμπειρία της αγοράς. Αν περιοριστείτε στις πωλήσεις ως ένα μέρος του μάρκετινγκ είναι σαν να έχετε ένα εστιατόριο χωρίς εκπαιδευμένους σερβιτόρους. Η εμπειρία από την αγορά του προϊόντος είναι σημαντική κινητήριος δύναμη των πωλήσεων και της ικανοποίησης των πελατών. Όλοι γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι πηγαίνουν στο Starbucks για την εμπειρία της αγοράς ενός φλιτζανιού καφέ που θα μπορούσαν εύκολα να προετοιμάσουν και στο σπίτι. Το 2017 λοιπόν, ενσωματώστε την εκπαίδευση στις πωλήσεις στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής σας μάρκετινγκ και αν είστε ένας κατασκευαστής που δεν πουλάει απευθείας στους καταναλωτές, δουλέψτε με το λιανεμπόριο και τα ενδιάμεσα κανάλια για να είστε σίγουροι ότι είστε εκπαιδευμένος να πωλήσετε τα προϊόντα σας κατά τρόπο που να αντικατοπτρίζει το καλύτερο που έχει να προσφέρει το εμπορικό σήμα σας. 2. Ευκολία στις πωλήσεις. Βρείτε τρόπους για να κάνετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας πιο εύκολη να την αγοράσει κάποιος. Υπάρχουν δύο δυνάμεις εδώ. Η πρώτη είναι ότι όλοι είναι απασχολημένοι. Η δεύτερη είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αλλάξει τις αντιλήψεις μας για την ευκολία και την ταχύτητα. Online επιχειρήσεις όπως οι Stitch Fix και Trunk Club έχουν αξιοποιηθεί στην επιθυμία για ευκολία με μεγάλη αποτελεσματικότητα. Επίσης, η Walgreens είναι ένα άλλο παράδειγμα ευκολίας στον τομέα των υπηρεσιών φαρμακείου και της συνταγογράφησης, η οποία μάλιστα προσφέρει μέχρι και υπενθύμιση για το πότε να πάρετε φάρμακα. 3. Δημιουργήστε υπηρεσίες που συμπληρώνουν τα προϊόντα σας. Σε έρευνα του Female Factor επικράτησε το εξής επιχείρημα: «έχω ήδη πολλά πράγματα, αυτό που χρειάζομαι είναι περισσότερη βοήθεια». Με άλλα λόγια οι γυναίκες ψάχνουν για υπηρεσίες. Από αγορές προϊόντων σε παντοπωλεία μέχρι την προσωπική περιποίηση σε κομμωτήρια και ινστιτούτα ομορφιάς, οι υπηρεσίες μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε νέες πηγές εσόδων, ενώ δυναμώνουν το δεσμό των πελατών με την επιχείρηση. 4. Προσπαθήστε να κάνετε τους πελάτες σας να αισθανθούν πιο έξυπνοι. Με άλλα λόγια, μην περιορίζεστε στην πώληση αλλά επεκταθείτε και στην εκπαίδευση. Αυτό ακριβώς κάνει και η Apple, η οποία παρέχει εκπαίδευση στους πελάτες της μέσω των καταστημάτων της. Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί άνθρωποι περπατούν έξω από ένα κατάστημα της Apple και αισθάνονται πιο έξυπνοι από ό, τι ήταν πριν μπουν μέσα. Είναι το θετικό συναίσθημα που προκύπτει από τη σύνδεση με ένα εμπορικό σήμα. 5. Αποφύγετε να παρουσιάζετε πολλά γυναικεία στερεότυπα γιατί αυτή η τακτική μπορεί να απομακρύνει τις πελάτισσες αντί να τις προσελκύσει. Αν νιώθετε ότι έχετε … «χάσει τη μπάλα» τότε δεν μένει παρά να προβείτε σε μία έρευνα αγοράς για να δείτε τι προτιμούν οι γυναίκες ή να συνεργαστείτε με δημιουργικές ομάδες όπου υπάρχει ισορροπία των δύο φύλων. Και να θυμάστε: Το ροζ δεν είναι στρατηγική, εκτός και αν προσπαθείτε να συγκεντρώσετε χρήματα με αφορμή την έρευνα για τον καρκίνο του μαστού. 6. Επενδύστε στο σχεδιασμό γιατί είναι αυτό που έχει σημασία περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Ο καλός σχεδιασμός είναι μια προσδοκία, ακόμη και σε κατηγορίες προϊόντων χαμηλής τιμής. Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένα προϊόντα κάποτε ήταν κρυμμένα κάτω από ντουλάπια και νιπτήρες ενώ τώρα επιδεικνύονται με υπερηφάνεια στα σπίτια. Για παράδειγμα ένα κουτί με χαρτομάντιλα Kleenex μπορεί να είναι εκπληκτικά όμορφο. 7. «Επιστρατεύστε» τις αισθήσεις, επειδή οι γυναίκες ψωνίζουν με όλες τους τις αισθήσεις. Αν σκεφτεί κανείς ότι μπορείτε να ασχοληθείτε μόνο με δύο αισθήσεις - όραση και ακοή - μέσω μιας οθόνης (τουλάχιστον για τώρα), αυτό είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν επίσης να εξασκήσουν τη μυρωδιά, την αφή και τη γεύση. Καταστήματα όπως Anthropologie, Sephora και Trader Joe΄s, είναι γνωστό ότι προσφέρουν μία γιορτή των αισθήσεων. Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χαλαρώσουν και να επιστρέφουν ξανά και ξανά για να επαναλάβουν την εμπειρία; 8. Επικεντρωθείτε στο πώς μπορεί η επιχείρησή σας να κάνει τον κόσμο καλύτερο, ακόμα κι αν βρίσκεται σε ένα μικρό δρόμο. Πρωτοβουλίες όπως στήριξη άπορων οικογενειών ή η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών βοηθούν τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους για τον τρόπο που ξοδεύουν τα χρήματά τους. Αν κάνετε αντίστοιχες ενέργειες καλό είναι οι καταναλωτές να τις γνωρίζουν. 9. Η ευεξία είναι τάση της εποχής γι’ αυτό φροντίστε ότι κάνετε να περιστρέφετε γύρω από αυτήν. Μάλιστα, παίζει σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων για τον καταναλωτή. Από τη βιομηχανία τροφίμων και φαρμάκων μέχρι τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τα μηνύματα ευεξίας μπορεί να είναι ένα ισχυρό κίνητρο για να προχωρήσει κάποιος σε αγορά. 10. Να είστε δημιουργικοί με τα ονόματα των προϊόντων. Μπορούν να διαφοροποιήσουν ακόμα και τα πιο βασικά προϊόντα ή υπηρεσίες.