Πως το χρώμα επηρεάζει τις πωλήσεις… - ΙΠΕ

Η ιστοσελίδα είναι σε δοκιμαστική λειτουργία και ενημερώνεται διαρκώς.

Ο συνιδρυτής της Wild Creations, Rhett Power, σε άρθρο του στο www.inc.com αναφέρει πως το χρώμα στη συσκευασία ή στο ίδιο το προϊόν μπορεί να επηρεάσει την τελική απόφαση του καταναλωτή. Σύμφωνα με τον ίδιο και την εμπειρία του από την αγορά παιχνιδιών, πάνω από το 75% των τελικών αποφάσεων σχετικά με τα καταναλωτικά προϊόντα βασίζεται στο χρώμα της συσκευασίας ή του πραγματικού προϊόντος. Αν κάποιος προχωρήσει σε μια αγορά ή όχι εξαρτάται από το σε τι βαθμό πιστεύει ότι το χρώμα που συνοδεύει τη συσκευασία ή το προϊόν είναι το κατάλληλο. Ο Power επισημαίνει στο άρθρο του ότι το χρώμα καθορίζει την αντίληψη ενός καταναλωτή για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σύμφωνα με το συναίσθημα που του δημιουργεί. Για παράδειγμα, ένα λογότυπο που είναι μπλε και άσπρο συχνά προκαλεί μια ήρεμη, καταπραϋντική αντίδραση στον καταναλωτή, ενώ το κόκκινο, το πορτοκαλί και το μαύρο είναι ικανά να δημιουργήσουν μια διαφορετική συγκίνηση. «Πρόσφατα αγόρασα ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Ο πωλητής προσπάθησε να με πείσει για ένα μοντέλο σε κίτρινο χρώμα, αλλά εγώ δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τον εαυτό μου πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου που μου θυμίζει σχολικό λεωφορείο. Τώρα ξέρω το γιατί! Σύμφωνα με την έρευνα, το 60% των καταναλωτών αναγνωρίζουν το χρώμα ως κύριο παράγοντα στις αποφάσεις τους για την αγορά αυτοκινήτου και οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να πωλούν τα περισσότερα αυτοκίνητα (σχεδόν 75%) σε συντηρητικά χρώματα όπως το λευκό, το μαύρο και το ασημί. «Τελικά, πήρα το μαύρο», υπογραμμίζει ο Rhett Power στο άρθρο του. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επιλέγει brands που είναι εύκολα αναγνωρίσιμα, ενώ το χρώμα είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο όταν πρόκειται για την ταυτότητα μιας μάρκας. Όταν ένα εμπορικό σήμα τοποθετείται εναντίον ενός άμεσου ανταγωνιστή, η επιλογή χρωμάτων που επιλέγει και διαφέρουν από εκείνα του ανταγωνιστή είναι εξίσου σημαντική με το ίδιο το προϊόν. Το χρώμα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της δημιουργίας μιας μάρκας. Θα την κάνει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, καθώς και από άλλες μάρκες και υπηρεσίες, δημιουργώντας παράλληλα μια μοναδική ταυτότητα που υποστηρίζει τη συγκεκριμένη μάρκα και την ταυτότητα. «Το χρώμα έχει μια μετασχηματιστική δύναμη που μπορεί να δημιουργήσει συνδέσεις στο μυαλό των καταναλωτών και ακόμα να προκαλέσει συγκεκριμένες διαθέσεις», εξηγεί ο Dee Schlotter, κορυφαίος έμπορος χρωμάτων της PPG στο Workshop Global Color Trends της εταιρείας για το 2018. «Είτε είναι το χρώμα του αυτοκινήτου που αγοράζετε είτε το χρώμα που επιλέγετε για μια κρεβατοκάμαρα, αυτό αντανακλά το προσωπικό σας ύφος, αλλά και μετασχηματίζει την ατμόσφαιρα του χώρου ή του προϊόντος. Ορισμένα χρώματα μπορούν επίσης να κερδίσουν δημοτικότητα ή να προκαλέσουν συγκεκριμένα συναισθήματα που οφείλονται σε κοινωνικές ή οικονομικές τάσεις. Στην PPG, διοργανώνουμε κάθε χρόνο ένα workshop για τις τάσεις των χρωμάτων που συγκεντρώνει τους παγκόσμιους εμπειρογνώμονες χρώματος της PPG, προκειμένου να συζητήσουν θέματα, ειδήσεις και συναισθήματα που έχουν επηρεάσει το χρώμα με απώτερο στόχο την πρόβλεψη των επικείμενων τάσεων σε διάφορες βιομηχανίες». Πώς μπορείτε λοιπόν να επιλέξετε τα σωστά χρώματα όταν προωθείτε το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Ξεκινήστε δημιουργώντας το προφίλ του ιδανικού για την εταιρεία σας καταναλωτή και επιλέγοντας τα χρώματα που θα «λειτουργήσουν» γι’ αυτόν. Υπάρχουν πέντε χρώματα που παίζουν κορυφαίους ρόλους στην «προσωπικότητα» κάθε μάρκας. 1. Το μπλε είναι ένα χρώμα ειλικρίνειας, ευθυμίας και εντιμότητας. Συχνά αντιπροσωπεύει πράγματα που θεωρούνται υγιεινά και αξιόπιστα. 2. Το κόκκινο αντιπροσωπεύει το νέο, το τολμηρό, το συναρπαστικό και το σύγχρονο, το οποίο συχνά θεωρείται επιθυμητό αλλά ελαφρώς επικίνδυνο. 3. Το πράσινο αντιπροσωπεύει ένα αξιόπιστο εμπορικό σήμα που είναι φρέσκο, ευφάνταστο και συχνά οργανικό στη δημιουργία, αλλά και επιτυχημένο, εκπέμποντας αυτοπεποίθηση. 4. Το μοβ συνήθως ερμηνεύεται ως μοναδικό, έξω από τα συνηθισμένα, και λίγο «νευρικό», αλλά επίσης αξιόπιστο. Είναι πιθανό να θεωρηθεί ακριβό, εμπεριέχοντας μια μικρή γυναικεία γοητεία. 5. Τα χρώματα πορτοκαλί και κίτρινο συνήθως ερμηνεύονται ως δυνατά, χαρούμενα και αισιόδοξα, γεμάτα ζωή και με την προσδοκία της μακροζωίας. Τα υποστηρικτικά χρώματα χρησιμοποιούνται σε μειωμένο φάσμα, ενώ μπορούν να αποδειχθούν αξιόπιστα όταν απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένη αγορά. Όταν πρόκειται για τους άνδρες, συνήθως αναζητούν προϊόντα που περιέχουν τολμηρά χρώματα. Οι γυναίκες, από την άλλη πλευρά, αναζητούν κυρίως προϊόντα σε ηπιότερες αποχρώσεις.