Πέντε πράγματα που μάθαμε φέτος από την «Black Friday» - ΙΠΕ

Η «Black Friday» για πολλούς συνιστά μια παράδοση ετών, ενώ για κάποιους άλλους είναι απλώς… περιέργεια για το τι πραγματικά συμβαίνει εκείνη την ημέρα! Όπως και να έχει, η «Black Friday» είναι μια αντιπροσωπευτική ένδειξη της κατάστασης που επικρατεί στην αμερικανική οικονομία. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Firebrand Group, Jeremy Goldman, παρουσιάζει τα πέντε πράγματα που μάθαμε φέτος από την «Black Friday». 1. Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις. Φέτος οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου «έσπασαν» κάθε ρεκόρ, αγγίζοντας τα 3 δισ. δολάρια. Ωστόσο, πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο δεν θα πρέπει να προκαλεί έκπληξη. Και όμως, κάποιοι έμποροι αιφνιδιάστηκαν! Χαρακτηριστική ήταν φέτος η περίπτωση του Macy΄s, η ιστοσελίδα του οποίου «έπεσε» λόγω μεγάλης προσέλευσης χρηστών του Ίντερνετ, πολλοί από τους οποίους άφησαν μηνύματα με τα παράπονά τους στο Twitter. 2. Τα κινητά τηλέφωνα έκαναν τη… διαφορά: Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω κινητών τηλεφώνων ξεπέρασαν το ένα δισ. δολάρια. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του αμερικανικού λιανεμπορίου που οι πωλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων «χτύπησαν» το ένα δισ. δολάρια. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι οι καταναλωτές επιθυμούν απλοποιημένες διαδικασίες συναλλαγών μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. 3. Η «Cyber Monday» είναι μια μη επικαιροποιημένη τακτική: Το Amazon ανακοίνωσε ότι είχε περισσότερες πωλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων την ημέρα του Thanksgiving 2016 παρά τη «Cyber Monday» του περσινού έτους. Και αυτό γιατί οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για μικρά events πωλήσεων όπως η «Cyber Monday», όταν μπορούν να βρουν εξίσου καλές προσφορές τις υπόλοιπες ημέρες του Νοεμβρίου. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι οι πωλήσεις της «Cyber Monday» δεν ήταν ικανοποιητικές. Η διευθύντρια της Adobe και αναλύτρια ψηφιακών δεδομένων, Tamara Gaffney, εκτιμά ότι οι online πωλήσεις του 2016 θα «χτυπήσουν» τα 3,36 δισ. δολάρια τη «Cyber Monday», το μεγαλύτερο ρεκόρ που έχουν κάνει έως τώρα. 4. Γιατί τα tablets «έμειναν πίσω»; Το 56% των διαδικτυακών αγορών της «Black Friday» πραγματοποιήθηκε μέσω smart συσκευών. Ωστόσο, το 47% του συνόλου έγινε μέσω smartphones και μόλις το 9% από tablets. Πραγματικά, πόσο χρονικό διάστημα θα πρέπει να περάσει για να βελτιστοποιηθούν οι εφαρμογές των tablets έτσι ώστε να μπορούν να έχουν ικανοποιητικό μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων; 5. Τι έκαναν την «Black Friday» όσοι δεν βγήκαν για ψώνια; Ακολούθησαν την προτροπή της καμπάνιας #OptOutside από την εταιρία REI, η οποία αναλαμβάνει τη διοργάνωση υπαίθριων δραστηριοτήτων. Ούτε λίγο ούτε πολύ 2,7 εκατ. άτομα δήλωσαν πρόθυμα να συμμετάσχουν σε δωρεάν βόλτες στα πάρκα πέντε πόλεων με… «αρχηγό» τη REI.