13ο Παννελήνιο Συνέδριο Πωλήσεων: Δελτίο Τύπου - ΙΠΕ

13ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
«Together FORWARD»
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Με την αγορά να προσπαθεί να ξαναβρεί τον βηματισμό της μετά την πανδημία, το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος καλωσόρισε σε μια κατάμεστη αίθουσα τα μέλη και τους φίλους τους στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων «Together FORWARD» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022, στην υπερσύγχρονη VMAX SPHERA στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens

Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε, ο Πρόεδρος του ΙΠΕ, Αντώνης Ποταμίτης, ο οποίος εξηγώντας τον τίτλο «Together Forward» τόνισε πως μόνο από κοινού επιχειρήσεις και στελέχη μπορούν να προχωρήσουν στην επόμενη μέρα του κλάδου. Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον των πωλήσεων παρά την εποχή της «τέλειας καταιγίδας» που διανύουμε καθώς τα στελέχη του κλάδου γίνονται όλο και πιο χρήσιμα στην αγορά ενώ παράλληλα χάρη στην τεχνολογία, οι πωλήσεις γίνονται «ζωοδότης» για την εγχώρια οικονομία. Τέλος, παρότρυνε τους νέους να ασχοληθούν με τον κλάδο αλλά και να επωφεληθούν από τις ενέργειες και τις δράσεις του ΙΠΕ για το χτίσιμο μιας επιτυχημένης καριέρας ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο πάθος, την υπομονή και την επιμονή, τα τρία συστατικά που θα πρέπει να διαθέτει κάθε επιτυχημένο στέλεχος του κλάδου πωλήσεων.

Με το βλέμμα στραμμένο στην ενεργειακή κρίση και τις συνέπειές της στην παγκόσμια αγορά το πρώτο πάνελ του συνεδρίου με τίτλο «Στην κόψη του κύματος» αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην επίδραση της κλιματικής αλλαγής στις ήδη «ιδιαίτερες» συνθήκες της οικονομίας. Ο Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπό τον συντονισμό της Senior Editor του Fortune Greece και του powergame.gr, Μαρίας Ακρίβου, εξήρε τον ζωτικό ρόλο των πωλήσεων για την οικονομία ενώ δήλωσε αισιόδοξος παρά την πρωτόγνωρη καταιγίδα κρίσεων που διανύουμε, ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ – DIXONS SOUTH EAST EUROPE, αναφέρθηκε στις κυβερνητικές δράσεις που αύξησαν την καταναλωτική κίνηση και στήριξαν το λιανεμπόριο οδηγώντας τη χρονιά σε θετικό πρόσημο, ο Θανάσης Βόσσος, Εμπορικός Διευθυντής ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, εξέφρασε τον προβληματισμό του για τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης, ο Στάθης Βωβός, Commercial Director ELPEDISON, αναγνώρισε την οικονομική δυσκολία που περνούν πολλές ελληνικές οικογένειες λόγω πληθωρισμού και αναφέρθηκε στα προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για την ανακούφιση του προϋπολογισμού τους και ο Γιώργος Ψωμιάδης, Εμπορικός Διευθυντής DIAGEO, τόνισε τη σπουδαιότητα της βιωσιμότητας που θα προκαλέσει αλυσιδωτές θετικές αντιδράσεις στην αγορά.

Το δρόμο της επιτυχίας μέσα από μια σειρά διαδοχικών κρίσεων φώτισε με την παρουσίασή του με τίτλο «Από το STAGFLATION στο PERMACRISIS και από το Growth στο Success-Ποιες οι μεγάλες ανάγκες του σημερινού Έλληνα Καταναλωτή, Πελάτη, Ανθρώπου;» ο Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος MRB Hellas, που ανέλυσε το τετράπτυχο μέσα από το οποίο τα brands μπορούν να ανακαλύψουν τις καλά κρυμμένες ευκαιρίες ακόμη και σε δύσκολες περιόδους καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τη δίκαιη σταθερότητα ακόμη και μέσα από τα προϊόντα που επιλέγουν.

Με αναφορά στην κλασσική ταινία του Hollywood, με τίτλο «You’ve got mail», το πάνελ υπό τον συντονισμό του Πάνου Βιρβιλιού, Group marketing Manager INFORM (Member of AUSTRIACARD HOLDINGS), εστίασε στον κομβικό ρόλο του digital marketing στις πωλήσεις. Η Θάλεια Γελαδάκη, Chief Marketing Officer SKROUTZ, αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες ενός οργανωμένου marketplace να συνομιλεί με τους πελάτες του μέσα από διαφορετικά ψηφιακά κανάλια, ο Λευτέρης Καραμπατσάκης, Ιδρυτής και Διευθυντής CARGE A.E. (εταιρεία Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.), εντόπισε το μυστικό της επιτυχίας στην αναζήτηση της κατάλληλης ευκαιρίας αλλά και στην ικανοποίηση των αιτημάτων των καταναλωτών, ο Χάρης Μουρελάτος, Head of Digital Marketing ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS, μίλησε για την επόμενη ημέρα των πωλήσεων με ένα καλά σχεδιασμένο omnichannel που θα στοχεύει στο προσωποποιημένο προφίλ κάθε καταναλωτή, ο Σπύρος Σταματίου, Customer Excellence Manager E-fresh.gr, εξήγησε τους τόπους που μπορεί να αναβαθμιστεί το customer experience και ο Σάββας Τορτοπίδης, Chief Digital Officer D. MASOUTIS S.A., αναφέρθηκε στην προσπάθεια ισορροπίας μεταξύ ψηφιακής και φυσικής πώλησης και στα νέα προϊόντα που σχεδιάζονται, όπως το self shopping, για ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο φυσικό κατάστημα.

Σε μια εποχή διαδοχικών κρίσεων η ανάγκη να τονωθεί το αίσθημα περηφάνιας και να ανυψωθεί το ηθικό μας απέναντι στους φόβους μας, είναι πιο επιτακτική από ποτέ ήταν το κεντρικό θέμα του Motivation Talk από τη «γκουρού της ευτυχίας», Νάνσυ Μαλλέρου CEO LIFE CLINIC GROUP. Με στόχο την Ανθεκτικότητα, το Εργασιακό Wellbeing και την Αυτό-ηγεσία, τόνισε πως επιχειρήσεις και εργαζόμενοι θα πρέπει να δώσουν έμφαση στη διατήρηση καλής ψυχικής υγείας, η επιβάρυνση της οποίας στοίχισε 1 τρις δολάρια στην παγκόσμια οικονομία το 2019 ενώ έρευνες αναφέρουν πως κατάθλιψη και στρες θα είναι οι βασικότερες αιτίες θανάτου ως το 2040.

Με σαφείς αναφορές στον κόσμο του κινηματογράφου και το επόμενο πάνελ με τίτλο «The Matrix», όπου εξετάστηκε η τηλεργασία που μετά την πανδημία έγινε αναπόσπαστο μέρος της εργασιακή καθημερινότητας. Υπό τον συντονισμό της Αναστασίας Μακαριγάκη, Executive Board Member FURTHER UP, οι συμμετέχοντες στο πάνελ συζήτησαν για το καθεστώς της τηλεργασίας, την ισχύουσα νομοθεσία, το μέλλον του εργασιακού αυτού μοντέλου καθώς και τον αντίκτυπό του στα στελέχη πωλήσεων. Ο Ιορδάνης Αδαμόπουλος, Country Manager RECKITT BENCKISER ΗΕLLAS HEALTHCARE, αναφέρθηκε στο επιτυχημένο υβριδικό μοντέλο που εφαρμόζει η επιχείρηση με συνδυασμό φυσικής παρουσίας στο γραφείο και τηλεργασίας κάποιες ημέρες της εβδομάδας, ο Φάνης Βουτσαράς, GM Human Resources MOTOR OIL (Hellas), μίλησε για τον ορατό κίνδυνο να χαθούν τα οφέλη της ανθρώπινης επαφής με την καθιέρωση της απομακρυσμένης εργασίας, ο Δημήτρης Σιανδρής, Chief Operating Officer LOUX MARLAFEKAS, τόνισε τη σημασία της φυσικής παρουσίας στον κλάδο των πωλήσεων και ο Σωτήρης Σταματίου, HR Director, ONASSIS GROUP, αναφέρθηκε στον κίνδυνο να μετακυλιστεί το κόστος εξοικονόμησης πόρων από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους ενώ τόνισε την ανάγκη να βρεθούν πιο αποτελεσματικοί τρόποι ελέγχου της απομακρυσμένης εργασίας.

Κινηματογραφικής αύρας συνέχεια και στο πάνελ με τίτλο «La La Land», όπου αναλύθηκαν οι νέες τάσεις στην αγορά εργασίας και ειδικά στο χώρο των πωλήσεων. Ο Σεραφείμ Καραΐσκος, Director, Επικεφαλής Διεύθυνσης Επιλογής Στελεχών, Ελλάδα & Κύπρος ICAP, αναφέρθηκε στη θετική πορεία της χώρας που άφησε πίσω της τα δύσκολα χάρη στην αύξηση εξαγωγών, τη γεωγραφική της θέση, την ορθή διαχείριση κρίσεων και την ευρωπαϊκή στήριξη καθώς και στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα τροφοδοτήσουν πολλούς νευραλγικούς τομείς. Η Μαντώ Πατσαούρα, Managing Director kariera.gr, σχολίασε τις αλλαγές στην αγορά εργασίας, την κατά 30% αύξηση των αγγελιών εργασίας κάθε έτος που δημιουργεί πιο επιλεκτικούς εργαζόμενους καθώς και τις νέες εργασιακές τάσεις, όπως την υβριδική ή τη remote εργασία που δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.

Μια εμπνευσμένη ομιλία παρακίνησης για την επιτυχία των επιχειρήσεων και οργανισμών, με τίτλο «Ανάληψη «ρόλων» για αποτελεσματικό management & ηγεσία» από τον Χρήστο Ταραντίλη, Καθηγητή Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Βουλευτή Επικρατείας, Πρόεδρο της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, έριξε φως στον ζωτικής σημασίας ρόλο των στελεχών όλων των ιεραρχικών επιπέδων για την ανάπτυξη μιας εταιρείας. Με τον κατάλληλο συντονισμό και την κατανομή αρμοδιοτήτων, κάθε επιχείρηση μπορεί να οδηγηθεί στην επιτυχία που θα έχει διάρκεια και αντοχή στο χρόνο.

Στην επόμενη ενότητα με τίτλο «Σχέσεις καθοδήγησης» και με την συμμετοχή του Δημήτρη Παπανικητόπoυλο, President LINKAGE GREECE & CYPRUS, του Δημήτρη Βιδάκη, Operating Partner ELIKONOS CAPITAL, του Παναγιώτη Γιαννουλέα, Chief Operating Officer & Country Manager LAVIPHARM, του Γιώργου Γρυπάρη Mentee, Team Manager for Corporate Clients & Commercial Academy Global Lead LEASEPLAN και του Πέτρου Χανή, Head of Shopper & Customer Marketing BEIERSDORF HELLAS, Αντιπρόεδρος ΙΠΕ, αναπτύχθηκε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ mentors & mentees για τα οφέλη και την σημασία του mentoring στην επαγγελματική ζωή, αλλά και την προσωπική ανάπτυξη του στελέχους. Χάρη στο πρωτοποριακό πρόγραμμα του ΙΠΕ με την συμμετοχή 19 mentors και 20 mentees, ανοίχθηκαν νέοι δρόμοι σκέψης και επαγγελματικών επιλογών για τους συμμετέχοντες που τόνισαν την σημασία παρόμοιων πρωτοβουλιών, την ίδια στιγμή που ανακοινώθηκε η έναρξη υποβολής συμμετοχών για τον επόμενο κύκλο του επιτυχημένου προγράμματος.

Στην τελευταία ενότητα του συνεδρίου, ο γνωστός σε όλους ηθοποιός, Γιάννης Τσιμιτσέλης, αντί επιλόγου, μίλησε στην Project Leader του συνεδρίου και Μέλος ΔΣ ΙΠΕ, Κρίστη Μουσιώνη στο πλαίσιο της ενότητας «Together FORWARD», αναλύοντας όλα εκείνα τα κοινά στοιχεία που έχει ένας ηθοποιός με ένα στέλεχος πωλήσεων. Το πάθος, ο προγραμματισμός, οι στόχοι και τα όνειρα είναι τα κοινά εκείνα σημεία που συνδέουν την υποκριτική Τέχνη με τις πωλήσεις, πλάθοντας ένα δημιουργικό μείγμα μιας καθημερινότητας με στοιχεία στοχοπροσήλωσης και ονείρου.

Τα καταληκτικά συμπεράσματα του συνεδρίου έκανε ο Πρόεδρος ΔΣ του ΙΠΕ, Αντώνης Ποταμίτης, ανανεώνοντας την ετήσια συνάντηση των πωλήσεων για το 2023 και ευχόμενος να κυριαρχήσουν οι έννοιες της ευτυχίας, της πνευματικότητας και της αισιοδοξίας.

Στον γενικό συντονισμό του συνεδρίου ήταν η Senior Editor του Fortune Greece και του powergame.gr, Μαρία Ακρίβου, ενώ το συνέδριο υποστήριξαν οι:
• Platinum Χορηγός: Elpedison
• Χρυσοί Χορηγοί: Cosmote, Cosmote e-Value, DIAGEO, Reckitt Benkiser, West, Magic,
• Χορηγοί: Αθηναϊκή Ζυθοποϊα, Μπάρμπα Στάθης, Henkel
• Υποστηρικτές: ΑΜΒΥΞ, Bonduelle, Coffee Island, ΕΛΓΕΚΑ, Elvida Foods, EnterSoft, Giovanti Travel, Nestle, Johnson & Johnson, Mondelēz International, Nutricia, Παπαδοπούλου, Σαράντης, Παπαστράτος, Red Bull, EuroCatering, Τράπεζα Πειραιώς, Trata, Φρεσκούλης
• Χορηγοί επικοινωνίας, Direction Business Network, Boussias , FNB DAILY/BNB Daily, Total Business
• Χορηγός Σκηνικών: ΙΚΕΑ